nolia

Besöksrekord på årets Load Up North i Boden

Årets Load Up North blev en publik succé med besöksrekord och många nöjda utställare. I år kom 6505 besökare, den bästa siffran hittills och 54 procent bättre än i Fällfors ifjol.

– Det har varit den klart bästa upplagan av mässan hittills, säger Bo Sandström, projektledare för Load Up North som arrangeras av Nolia AB.

Load Up North är den största branschmässan norr om Stockholm för alla som jobbar inom områdena entreprenadmaskiner, transport, rekrytering, väg och anläggning och skog.

Årets mässa blev en publik succé med nytt besöksrekord med hela 6505 besökare, den bästa siffran hittills och 54 procent bättre än i Fällfors ifjol.

Catarina Lakkala, entreprenadingenjör på BDX, är mycket nöjd med årets mässa.

– Den har varit jättebra. Det har varit väldigt roligt med alla skolungdomar som varit inbjudna. Vi har haft väldigt många besökare i båda våra montrar. I dag, lördag, har det varit helt suveränt med alla familjer, alla våra medleverantörer, chaufförer, leverantörer och bekanta som kommer, det är jättekul, säger hon.

Roger Söderlund, chef på GT-center:

– Det har varit riktigt trevligt med mycket folk och stort intresse för våra maskiner. En av anledningarna kan vara att vi bland annat haft världspremiär på Lundberg 8240 en mängd andra nyheter. Det har varit full fart hela tiden säger han.

Josefine Olsson från Standby tycker att mässan varit bra och att de träffat många olika typer av människor samt fått med sig förfrågningar hem.

– Det har gått jättebra och träffat massor av branschmänniskor och privatpersoner som varit intresserade och undrar vad ett företag från Trollhättan gör på en mässa i Boden och ställt mycket frågor om våra produkter. I dag har det varit full ruljangs hela tiden, säger hon.

Även Rickard Palo, säljchef på Blikk tycker mässan varit bra.

– Positivt, över förväntan. Mycket av affärssystem över nätet, som vi säljer, går ju via webben så mässan var ett nytt forum för oss i år. Första försöket, och vi ville se det som en lärpenning, men det har varit bra kundklientel för vad vi eftersträvat och bra uppslutning, säger han.

Nolias vd är mycket nöjd med årets upplaga av mässan.

– Det har varit roligt att se hur både utställare och besökare uppskattat årets Load Up North. Årets mässa är ytterligare ett exempel på är att när människor möts händer bra saker, säger Tommy Abrahamsson.

 

Källa: Nolia